28 maja 2013

Dzień 11 - Uśmiechnij się do 3 obcych osób w autobusie!

Nigdy nie należałam do osób entuzjastycznych i pałających uśmiechem względem obcych na ulicy dlatego też postanowiłam spróbować, trochę się uśmiechnąć i sprawdzić jak inni zareagują na ten uśmiech. Byłam ciekawa czy Polacy, jak mówi stereotyp, faktycznie są tacy zrzędliwi, co wiąże się z tym, że są mało uśmiechnięci i czy faktycznie nie lubią obcych (oto ja jestem stereotypowym Polakiem!) a najbardziej ciekawiło mnie czy na ten uśmiech zareagują zdziwieniem. Nie ukrywam, że miałam ogromne obawy, że ludzie zareagują na mnie i na mój uśmiech, jak na dziwadło. Poza granicami Polski, w krajach gdzie miałam okazję być, dzień dobry względem obcego człowieka na ulicy budzi uśmiech, uśmiech nie budzi zdziwienia, jest czymś naturalnym. Zawsze im tego zazdrościłam, entuzjastyczne hi there, hello było czymś niesamowitym! Niestety u nas sytuacja zwykle przedstawia się trochę inaczej, ludzie napotykając swoje spojrzenia czym prędzej uciekają wzrokiem. Muszę przyznać, że tym razem zostałam pozytywnie zaskoczona. W pierwszej kolejności uśmiechnęłam się do chłopaka, następnie do dziewczyny a na końcu do dziecka. Okazało się, że zarówno chłopak jak i dziewczyna odwzajemnili mój uśmiech. Przy okazji dziecka niestety nie miałam tyle szczęścia, może miało kiepski dzień, bo trudno mi pogodzić się z myślą, że mój uśmiech nie był wystarczająco zachęcający!
Uśmiechanie się do wszystkich dookoła na ulicy nie leży w mojej naturze ale muszę przyznać, że przychodzi mi to o wiele łatwiej i naturalniej w obcych krajach, gdzie ludzie są bardziej otwarci. Aczkolwiek po tym dniu nasuwa mi się myśl, że może wcale nie jest tak beznadziejnie, tylko czasem po prostu ktoś musi uśmiechnąć się pierwszy, by ktoś inny mógł ten uśmiech odwzajemnić. 

Z racji niemożności wykonania zdjęć sytuacji i osób do których się uśmiechałam umieściłam zdjęcia bliskich mi fantastycznych, szczerych, ciepłych uśmiechów. Bez was, bez tych zdjęć nie byłoby tego posta! Dziękuję!










1 komentarz:

  1. świetne zdjęcia, świetny pomysł, świetny post !!!
    Paula

    OdpowiedzUsuń